Speak Up! | „Speak Up“ mokytojas iš arčiau
kalbu, mokykla, anglu, rusu, ispanu, prancuzu, vokieciu, italu, speakup, moderni
2403
post-template-default,single,single-post,postid-2403,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive
 

„Speak Up“ mokytojas iš arčiau

Mokytojas – ne tik moko, bet ir palaiko, padrąsina, motyvuoja. Mūsų kalbų mokyklos mokytojai būtent tokie ir norime Jus labiau supažindinti su šiais šauniais žmonėmis ir jų mokymų metodais, patarimais bei sava mokymosi patirtimi. 

„Speak Up“ mokytojai pasirinko šią profesiją dėl įvairių priežasčių. Pavyzdžiui, ispanė Paula patapo mokytoja norėdama per gimtąją kalbą „pasidalinti savo kultūra, kuri yra be galo įvairi.“ Karolina bei Anelė studijavo vokiečių kalbą, o mokytojomis būti, kaip sako, neplanavo, tačiau su laiku jų požiūris į mokytojo darbą pasikeitė: „Atlikusi praktiką „Speak Up“ supratau, jog mokytoju galima būti ne tik mokykloje mokant iš vadovėlių. – tvirtina Karolina. Mano abejonės galiausiai išsisklaidė gavus bendrakursės pasiūlymą įsidarbinti „Speak Up“. Čia dirbdama įsitikinau, kad tikrai noriu tapti ir būti mokytoja, nes nieko nėra maloniau, kaip dalintis žiniomis su kitais, ir matyti kaip kiti žmonės tobulėja mano dėka.– prisimena Anelė. O štai Robertas svajojo mokyti nuo pat mažens: Norėjau dirbti mokytoju jau nuo pirmos klasės, mama ir močiutė – mokytojos, galbūt tai taip pat turėjo įtakos.“ Prancūzų kalbą jis pasirinko, kaip pats sako, todėl, kad ji pasirodė perspektyvi, įdomi, sunki, retai mokama kitų lietuvių.

Mokytojai pamokose padeda spręsti įvairias mokymosi problemas. Bene dažniausia jų, su kuria susiduria mokiniai – baimė kalbėti. Ją gali turėti bet kokį kalbos lygį turintys žmonės – nuo visiško pradedančiojo iki net stipriai pažengusiojo. O kaip įveikti šią kliūtį? 

„Kalbėjimo baimę, kaip ir viskas kitas baimes, įveikti ne visuomet taip paprasta. Pripažinsiu, kad ir pati dar dažnai nedrįstu keliaudama po užsienio šalis prabilt tų šalių kalba <…> Svarbiausia manau yra pasitikėti savimi, ir negalvoti, apie tai ar gerai, ar blogai pasakysiu kažką, ar nusišnekėsiu visiškai. Reikia nebijoti nusišnekėti. Visuomet žaviuosi mokiniais, kurie kalba užsienio kalba nesustodami, nors ir jos taip gerai dar nemoka. Geriau pasijuokti iš savo klaidų, negu jų bijoti.“ – sako anglų ir vokiečių kalbų mokytoja Anelė. Jai pritaria ir jos kolegės, pabrėždamos, jog praktika yra geriausias būdas įveikti kalbėjimo baimę: „ Praktika prieš veidrodį, tada prieš draugus ir galiausiai su nepažįstamais žmonėmis. Taip pat labai svarbu turėti palaikymą iš aplinkos, nes tai papildomai motyvuoja. Dažnai mokiniai galvoja, kad pabandžius kalbėti su gimtakalbiais ar užsieniečiais jie pasijuoks ar nesupras, tačiau 90 proc. visi labai ragina, skatina ir padeda parinkti tinkamus žodžius net jeigu labai nedrąsu.“ – tvirtina anglų kalbos mokytoja ir mokymų vadovė Aušrinė. Antrindama šiai minčiai, anglų kalbos mokytoja ir verslo klientų koordinatorė Lina priduria, jog baimė yra natūralus dalykas, tad pykti už šį jausmą tikrai nereikia bei labai svarbu yra nuolat bandyti kalbėti ir nesustoti.

Mokymosi procese taip pat iškyla įvairių sunkumų, kai susiduriame su sunkesne gramatika, sudėtingesniais žodžiais. Tai yra normalu ir suprantama, tačiau reikia stengtis, jog tokios kliūtys neužgožtų noro tobulėti ir „Speak Up“ mokytojai čia yra nepakeičiami pagalbininkai. Be to, jie ir patys kažkada yra susidūrę su tokiomis problemomis besimokydami kalbų. Štai pavyzdžiui vokiečių kalbos mokytoja Karolina prisimena, kaip didžiausias iššūkis besimokant kalbų jai buvo „gebėti mąstyti kita kalba, neverčiant jos tiesiogiai į gimtąją.“ Karolinai padėjo skaitymas ir ji sako, jog labai svarbu yra rasti temą, kuri būtų įdomi, kad mokymasis taptų malonesnis. O štai anglų kalbos mokytojos Asta ir Edita savas kalbų mokymosi kliūtis įveikė dainų pagalba – jų tekstų vertimas, klausymas, dainavimas – šie metodai padeda įsisavinti žodyną jo „nekalant“. 

Negalima pamiršti ir kitos problemos – motyvacijos stokos. Tikrai ne vienas žmogus patvirtintų, jog šis jausmas mokymosi procese gali atsirasti anksčiau ar vėliau, ypač, jei mokomės patys, savarankiškai. Tokiose situacijose labai svarbų vaidmenį atlieka mokytojai –  jie bando padėti atrasti tą pamestą motyvaciją ir jos nebepaleisti. Prancūzų kalbos mokytojas Robertas į klausimą, kaip jis motyvuoja savo mokinius, atsako taip: „Bandau rasti priėjimą prie kiekvieno stipriausios motyvacijos mokytis šią kalbą ir ją pastoviai kurstyti arba parodyti šį procesą iš kitos pusės, padaryti jį įdomų, patrauklų, gal šiek tiek šmaikštų ir pabandyti atgaivinti kartais mokyklos atbukintą žmogaus susidomėjimą dalyku, kuris jam galbūt nėra „svarbiausias“ ar „reikalingiausias“. Robertas nepamiršta ir „subtiliai pagirti už matomą progresą, lyginti žinias su tokiomis, kokios jos buvo prieš mėnesį“ bei nepamiršta panaudoti save „kaip pavyzdį, kaip pradėjus gan vėlai kalbą mokytis nuo nulio galima su tuo daug pasiekti, priklausomai žinoma, nuo to, ko sieki.“ Anglų kalbos mokytoja Vaida taip pat dalinasi motyvavimo būdais: „Tiesiog stengiuosi parodyti kiek visko įdomaus galima rasti anglų kalba. Viskuo, ką turiu, dalinuosi su mokiniais, padedu atrasti jiems įdomias temas. Prie įprastų savarankiškų užduočių pridedu ir įvairesnių nuorodų, kad mokiniai galėtų visada atrasti kažką naujo. Be to, besimokydami anglų kalbą, visada studijuojame jiems svarbias temas, todėl mokymasis yra įdomus, nes jie naudoja anglų kalbą kaip mediumą savęs tobulinimui.“ 

„Speak Up“ kalbų mokykloje mokytojai pradėjo dirbti tiek iš pašaukimo, tiek netikėtai atradę šią profesiją. Jie yra pasiruošę pamokas vesti nepamiršdami Jūsų poreikių, tikslų, nuolat padrąsina, motyvuoja ir sukuria smagią ir jaukią atmosferą kiekvienam savo mokiniui!