Speak Up! | Eksperto nuomonė: Kaip prisitaikyti prie besikeičiančios darbo rinkos?
kalbu, mokykla, anglu, rusu, ispanu, prancuzu, vokieciu, italu, speakup, moderni
2109
post-template-default,single,single-post,postid-2109,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2435
 

Eksperto nuomonė: Kaip prisitaikyti prie besikeičiančios darbo rinkos?

Pokyčiai darbo rinkoje – besikeičiančios tendencijos, gebėjimas prisitaikyti prie naujovių, užsienio kalbų žinios ir tinkamas pasiruošimas darbo pokalbiams. Apie tai, kaip karantinas pakeitė darbo rinką, kalbame su personalo atrankų specialiste Vytaute Strakšyte.

  1. Kokie pokyčiai darbo rinkoje įvyko šio karantino metu?

Paskelbus karantiną dauguma įmonių nusprendė pristabdyti planuotą samdą, nutraukti naujų darbuotojų atrankas. Tiesiogiai karantino paveikti sektoriai pranešė apie darbuotojų atleidimus. Darbo rinkoje išaugo elektroninės prekybos, maisto, sveikatos paslaugų, medicinos priemoniu gamybos sričių specialistų poreikis. Todėl ieškantiems darbo reikia atsižvelgti į tai, kokių profesijų paklausa išlieka, o kurioms prireiks laiko atsigauti.

  1. Į ką labiausiai atreipiate dėmesį ieškodama potencialių darbuotojų?

Kaip ir bet kuriam darbuotojui pirmoje vietoje visuomet bus asmens motyvacija. Kandidatai turi būti aktyvūs, domėtis tiek darbo rinka, tiek savo srities naujovėmis, bei tendencijomis.

  1. Kokių darbuotojų gebėjimų dažniausiai ieško darbdaviai?

Kiekviename darbe jūs turite pritaikyti tam tikrus įgūdžius, ar tai būtų techninai ar minkštieji. Dažnas svarbiausiomis savybėmis įvardina dėmesį detalėms, efektyvią komunikaciją, gebėjimą prisitaikyti prie naujovių, kritišką mąstymą, gebėjimą dirbti komandoje.

  1. Ar užsienio kalbų žinojimas ir gebėjimas jas vartoti yra reikalingas šiuolaikinėje rinkoje?

Šių dienų pasaulyje anglų kalbos įgūdžiai yra raktas į tarptautinę rinką, tačiau bet kuri kita užsienio kalba gali būti pagrindinis punktas dėl kurio pavyks gan greitai surasti darbą. To priežastis Lietuvoje vis daugiau investuojančios užsienio kapitalo įmonės. Daugėja paslaugų centrų, taip pat nereikia pamiršti logistikos įmonių, kur europietiškos ar Skandinavijos šalių kalbos yra be galo svarbu.

  1. Kas yra svarbiau: turėti puikų LinkedIn profilį, CV ar motyvacinį laišką?

Tai labai priklauso nuo srities kurioje dirbate, tačiau šiandien pati populiariausia platforma LinkedIn per kurią galite surasti darbą pats, arba jus gali „sumedžioti“ atrankų specialistai. Tačiau turėti tvarkingą, atnaujintą CV yra pagrindas.

  1. Kokias didžiausias klaidas žmonės daro prieš ir per darbo pokalbius? Ar verta jiems ruoštis iš anksto?

Didžiausia klaida yra perdėtas jaudulys pokalbio metu ir nepasiruošimas prieš pokalbį. Stresas ir nerimas yra normalus reiškinys, tačiau reikėtų pasistengti nesutelkti viso dėmesio tik į jaudulį, kuris gali pakišti koją bet kuriam sklandžiam atsakymui. Sumažinti stresą taip pat padės „namų darbai“, tiesa pasakius dar prieš siųsdami savo kandidatūrą, reikėtų pasidomėti apie jus dominančią įmonę, jos veiklą ir vertybes. Išankstinis informacijos rinkimas yra tiesiog būtinas. Svarbu žinoti kas tau tinka, kur esi stiprus/-i, ir kurios vietos ne pačios stipriausios.

  1. Ar vykdote online darbo pokalbius? Kuo jie skiriasi nuo realių darbo pokalbių? Į ką reikėtų atkreipti dėmesį ruošiantis pokalbiui online?

Pasaulyje nuotolinai darbo pokalbiai vykdomi jau daug metų, vaizdo skambučiai yra pagrindinis įrankis tarptautinėms įmonėms vykdyti savo veiklą. Dižiausias skritumas yra tas kad žiūri ne į žmogų prieš save, o į ekraną, visa kita, kaip pokalbis, turinys, vertinimo skalės išlieka tokie patys.

Didžiausią dėmesį reikėtų atkreipti į interneto, garso, vaizdo kameros kokybę, bei nuotolinio pokalbio platforma, kurią galite išbandyti susitarus su personalo specialistu dar organizuojant pokalbį.