Speak Up! | Editos sėkmės istorija „Speak Up“ kalbų mokykloje
kalbu, mokykla, anglu, rusu, ispanu, prancuzu, vokieciu, italu, speakup, moderni
2250
post-template-default,single,single-post,postid-2250,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-12.1,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.2,vc_responsive,elementor-default,elementor-kit-2435
 

Editos sėkmės istorija „Speak Up“ kalbų mokykloje

Edita pirmą kartą prie „Speak Up“ komandos prisijungė dar 2018 metais ir po petraukos grįžo į mokytojų gretas vasario pradžioje. Taip susiklosčius situacijai ir įvedus visuotinį karantiną, Editai teko nerti tiesiai į nuotolinio mokymo vingrybes bei subtilybes. Kaip pasikeitė jos dėstymo metodika, ji pati ir kokius atradimus atnešė šie metai –  visa tai ir daugiau, mergina aptaria savo sėkmės istorijoje.

  1. Dirbi mokytoja bei vertėja, kuo kiekvienas darbas žavus ir kodėl?

Būnant mokytoja smagiausia, kad gali padėti žmonėms įgyvendinti jų tikslus, suteikti ne tik žinias, bet ir įkvėpti drąsos vartoti svetimą kalbą. Geriausias ir visus sunkumus atperkantis dalykas yra tas, kai mokiniai pasigiria, kad darbe ar asmeniniame gyvenime pritaikė įgytas žinias, kai pasidžiaugia, kad pamokos jiems buvo tikrai naudingos arba, kai į mokiniui parašytą laišką sulauki ne lietuviško, o angliško atsakymo. Nėra nieko smagiau nei matyti mokinių progresą.

Vertimas, kaip ir mokymas, reikalauja daug kūrybiškumo, puikių kalbos žinių ir gebėjimo prisitaikyti. Svarbiausia, kad vertimas ypač padeda mokant anglų kalbos, nes verčiant filmą turi puikiai išmanyti visus šnekamosios kalbos (tiek anglų, tiek lietuvių) niuansus ir įsigilinti kaip vienos kalbos posakis turėtų skambėti kitoje, tad suprantat šiuos dalykus yra lengviau paaiškinti kalbos subtilybes mokiniui. Na ir žinoma, kadangi daugiausiai dirbu su filmų ir serialų vertimu, tai geriausia šio darbo dalis yra ta, kad pirmoji galiu pamatyti naujausius filmus ir serialus J.

  1. „Speak Up” kalbų mokykloje pradėjai dirbti 2018 metų vasarą ir grįžai šių metų vasarį. Kaip patobulėjai/pasikeitei kaip mokytoja?

Paradoksaliausias dalykas, kad vos grįžus atgal į „Speak Up“ visa Lietuva išėjo į karantiną, tad mano noras vietoj sėdėjimo namie pabūti su žmonėmis nusikėlė beveik trims mėnesiams ir iškart teko peršokti į nuotolinių pamokų traukinį. Per tą laiką, kol buvau padariusi pertrauką nuo mokymo, pabaigiau savo magistro studijas, tobulinau nuotolinio darbo įgūdžius (kas ypač pravertė atėjus karantinui) ir stiprinau turimas žinias. Pasisėmusi naujų žinių ir idėjų vėl sugrįžau į mokyklą.

  1. Koks buvo Tavo svajonių darbas? 

Kad ir kaip banaliai skambėtų, bet pirmiausia vaikystėje norėjau tapti pradinių klasių mokytoja. Tada svajojau apie policininkės karjerą, bet niekas taip ir nenupirko žaislinio policininko reikmenų rinkinio, tad taip ir pasibaigė ši svajonė J. Vėliau, paskutinėse mokyklos klasėse, užtikrintai visiems sakiau, kad stosiu į taikomąją matematiką, bet paskutinę minutę persigalvojau ir atsidūriau Audiovizualinio vertimo studijose. Po tokių besikeičiančių profesinių pasvajojimų, galiausiai tapau vertėja ir mokytoja, tad papildžiau ir iš dalies išpildžiau savo vaikystės svajonę. Galiu pasakyti, kad šiuo metu jaučiuosi dirbanti savo svajonių darbą (-us).

  1. Koks turėtų būti mokytojas išmaniųjų technologijų amžiuje?

Išmanus! Daugelis sako, kad technologijos mažina būtinybę mąstyti, bet manau, kad technologijos turėtų būti naudojamos kūrybiškai. Dabar mokytojai turi kaip niekada daug pagalbos – įvairios programos, elektroniniai ištekliai, galimybė diskutuoti su viso pasaulio mokytojais – tai padeda lengviau pasiruošti pamokoms ir sudominti mokinius. Tereikia išmaniai panaudoti technologijų teikiamas galimybes.

  1. Smagiausias nutikimas darbe?

Smagiausios situacijos kyla vedant nuotolines pamokas. Kadangi turiu vietoje nenustygstančią katę tai ji ir yra šių situacijų kaltininkė. Esu stabdžiusi pamoką, nes katė bandė išlipti per penkto aukšto langą, tada nutarė pertvarkyti namų interjerą ir numesti visas gėles nuo palangės ir galiausiai sugalvojo, kad jai reikia atsistoti ne kur kitur, o būtinai tiesiai prieš kamerą. Tad, turiu puikią pagalbininkę, kuri pralinksmina tiek mane, tiek mokinius.

  1. Ar yra kas nors, kur dar norėtum patobulėti/pagerinti savo žinias?

Tobulinti žinias reikia visuomet, nesvarbu ar mokomasi ko nors naujo, ar prisimenami jau seniau išmokti dalykai. Karantino laikotarpis paskatino net tik pereiti į nuotolinį mokymąsi, bet ir pačiai jį išbandyti. Šiuo metu esu užsirašiusi į nuotolinius kalbos lygio įvertinimo, anglų kaip antrosios kalbos mokymo ir socialinių medijų panaudojimo pamokose kursus, tad ne tik mokau, bet ir pati mokausi.

  1. Ko palinkėtum savo mokiniams/kolegoms?

Labiausiai linkiu kūrybiškumo ir drąsos išbandyti naujus dalykus. Kartais kažkas nepažįstamo gali gąsdinti, tačiau tai neturi būti priežastis sustoti, o kaip tik turėtų skatinti eiti į priekį.  Gyvenimas bus smagesnis, jei į iškylančius iššūkius žiūrėsime kūrybiškai ir išmoksime iš bet kokios situacijos išpešti kažką gero ir naudingo.